وظایف و اختیارات کمیته برنامه ریزی درسی
طراحی و بازنگری برنامههای آموزشی
- تدوین و بهروزرسانی کوریکولوم آموزشی بر اساس نیازهای جامعه، تحولات علوم پزشکی و استانداردهای بینالمللی.
- بازنگری در سرفصل دروس، محتوای آموزشی و شیوههای تدریس با همکاری گروههای آموزشی.
- پیشنهاد ایجاد، حذف یا ادغام دروس و واحدهای درسی در برنامه آموزشی.
تدوین سیاستها و چارچوبهای آموزشی
- تدوین راهبردهای کلان آموزشی دانشکده در هماهنگی با برنامههای ملی.
- ارائه شیوهنامهها در زمینه روش تدریس، ارزشیابی، حضور و غیاب، آموزش بالینی، آموزش مهارتی و غیره.
همکاری با گروههای آموزشی
- بررسی و تأیید برنامههای آموزشی ارائهشده از سوی گروههای مختلف.
- کمک به گروهها در طراحی برنامههای میانرشتهای یا بینالمللی.
- پشتیبانی از گروهها برای پیادهسازی آموزش نوین (مانند آموزش مبتنی بر شایستگی، آموزش الکترونیکی و PBL)
ارزشیابی و بهبود مداوم برنامه درسی
- ارزیابی اثربخشی برنامههای آموزشی بر اساس بازخورد دانشجویان، اساتید و دادههای عملکردی.
- پیشنهاد اصلاحات ساختاری یا محتوایی در برنامه درسی براساس دادههای حاصل از ارزشیابی.
بررسی و انطباق با سیاستهای ملی
- انطباق برنامههای دانشکده با برنامه آموزشی ملی پزشکی عمومی یا سایر رشتهها.
- هماهنگی با شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت و پاسخگویی به الزامات آن.
ارتقاء توانمندی اعضای هیئت علمی در برنامهریزی درسی
- پیشنهاد برنامههای آموزش ضمن خدمت برای اساتید در حوزه طراحی آموزشی، روش تدریس و ارزشیابی.
- رسیدگی به درخواستها یا شکایات آموزشی مرتبط با برنامه درسی.
- هماهنگی با کمیتههای دیگر مانند کمیته ارزشیابی، کمیته آموزش بالینی، و شورای آموزشی دانشکده.
- ارائه گزارش عملکرد سالانه به شورای آموزشی دانشکده.