وظایف و اختیارات کمیته نقل و انتقالات
بررسی مدارک و مستندات متقاضیان انتقال:
- اطمینان از کامل بودن مدارک (فرمهای درخواست، ریزنمرات، دلایل انتقال، مدارک پزشکی یا خانوادگی و ...)
- تطبیق مدارک با شرایط عمومی و اختصاصی آییننامههای نقل و انتقالات
ارزیابی شرایط دانشجو برای انتقال:
- بررسی معدل، تعداد واحدهای گذرانده شده، سنوات تحصیلی
- بررسی دلایل انتقال (دلایل موجه از قبیل مشکلات خانوادگی، پزشکی، ازدواج، تغییر محل سکونت والدین و ...)
برگزاری جلسات کمیته و تصمیمگیری در مورد درخواستها:
- بررسی موردی هر درخواست
- اخذ رأی از اعضای کمیته برای پذیرش یا رد درخواست
هماهنگی با معاونت آموزشی دانشکده و دانشگاه مبدأ و مقصد:
- برای هماهنگیهای اجرایی انتقال و ثبتنام دانشجو در محل جدید
اطلاعرسانی نتایج به دانشجویان:
- ارسال پاسخ رسمی به دانشجو از طریق سامانه یا مکاتبه اداری
ثبت و آرشیو پروندهها:
- نگهداری مستندات مربوط به تصمیمات اتخاذ شده برای مراجعات بعدی
ارائه گزارشهای دورهای به مدیریت دانشکده یا دانشگاه:
- درباره روند و آمار نقل و انتقالات انجامشده در یک بازه زمانی مشخص